Scroll to top
© 2017, Norebro theme by Colabr.io
Share

PR Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir


laniakea - 20 Ekim 2014 - 0 comments

Günümüzdeki büyük ölçekli firmalar işlerini büyük bir titizlikle yapmaktadırlar. Pazar paylarını genişletmek, şirketin gereksinimlerini karşılamak için kendi için veya dış menşeili bağlantılarla gerçekleştirdikleri iletişim şirket yöneticileri tarafından çok önemlidir. Bunun için işinde uzman olan pr ajansları ile çalışmayı tercih etmektedirler. Bu ajanslar geliştirdikleri stratejiler, uyguladıkları yöntemler, kuruluşa kattıkları fikirler, hizmet verilen topluluklarla sürekli iletişim halinde olmaları amaç edinen ajanslardır. Şirketin kendisi için geliştirdiği amaçlar doğrultusunda kamuoyunda da bu amaçların daha iyi anlaşılması için bu ajanslar şirkete yardımcı olmaktadır.

Şirketin karşılaştığı sorunlar karşısında ya da yönetim, pazarlama, medya ilişkileri, marka değeri vb. gibi alanlar hakkında şirke en iyi şekilde yardımcı olan ajanslar olması konusunda dikkat edilmesi gereklidir. İletişim bütün şirketler adına önemli bir konu olması sebebiyle kendini anlatabilen müşterileriyle iyi ilişkide olmayı amaçlayan, iş ortaklarıyla iyi çalışmalar yürütmek isteyen şirketler bu ajanslara yönelmektedirler. Bu ajanslar Türkçe ifadeyle halkla ilişkiler şirketleri olarak da adlandırılır. İyi bir ajans seçerken nelere dikkat edilmelidir?  diye sorulursa bunları da şöyle açıklayabiliriz.

Kurumunuzun faaliyet alanlarıyla ilgili bu ajansların yaptığı işler incelenmelidir. İş yaptıkları diğer kurumlardan bilgi alınmalı değerlendirilmelidir. Yazılı ve görsel basından da ajanslar hakkında neler yazılmış, değerlendirmeler nasıl yapılmış bilgi alınmalıdır. Bu değerlendirmeler sonucunda en iyi şekilde ajans şirketlerini seçebilme imkânı verir. Ayrıca bu şirketlerin geniş çalışma alanı olmasına dikkat edilmelidir. Yani tek bir çalışma alanı değil de sponsorluk iletişimi, kurum içi iletişim, marka iletişimi, kriz yönetimi, konu yönetimi, itibar yönetimi gibi alanları da çalışmalar yapıyor olması kurumunuzun açısından daha etkili olacaktır.

Bütün bu araştırmalar sonucunda gelinen noktada bir konuya da dikkat çekmek gerekecektir. İnce bir ayrıntı olarak görünen bu konu bu ajanslarda çalışan pr danışmanları işlerinde uzman mı ya da müşterilerle, bağlı olduğu şirketlerle çalışmaları nasıl diye de gözden geçirmekte fayda sağlayacaktır. İletişimin çok önemli bir konu olduğunu şirketler açısından da önemli bir yerde olduğundan bahsetmiştik. İletişim ne kadar kuvvetli olursa sorunları aşmanız, geçici çözümler değil kalıcı çözümler bulabilirsiniz.

İnsanlar birbirlerine söyledikleri kelimelerle anlam değil bir mesaj iletirler. Bu ikisinin arasında büyük bir fark vardır. Konuşulanlarda bir anlamın olması değil karşı tarafta akılda kalıcı mesaj vermek daha önemlidir. İşte bu bahsettiğimiz ajanslar da kurumun istediği mesajları hizmet verilen topluluğa en iyi şekilde iletmesi yani iletişimi sağlaması gerekmektedir.

Olumlu olduğu, çevrimiçi uyuşturucu siparişi verirken göz önüne alınması gerekli olan en hayati yönü doğru bir seçim yapmaktır. Bazı ilaçlar çok ünlüdür. Testis kanseri gibi özel hastalıklar için diğer çalışmalar. Viagra erkeklerin ereksiyona yardım etmek olması için ideal bir ilaçtır. Birçok müşteri “Türkiye viagra” düşünüyor. Belki her insan en en az “Reçetesiz Viagra eşdeğeri” ile ilgili bir şey biliyor. Unutma, “Erektil Disfonksiyon” düşün. Fakat cinsel sağlıkla ilgili sorunların çoğunun tedavisi mümkündür. Perharps, herhangi bir ilacın yan etkilerinin olduğunu zaten duymuşsundur. Online olarak Viagra gibi ilaçlar aldığınızda, gerçek bir ilaç elde etmenizden emin olmanız gereken çok önemli faktör. Bazı web siteleri potansiyel olarak güvensiz sahte ürünler sunar.

Related posts